Подкрепата за малките и средните стопанства е основен акцент в аграрната политика в България. Министърът на земеделието Десислава Танева заяви това днес, след като откри официално българския щанд на Международното специализирано селскостопанско изложение Зелена седмица 2020 в Берлин.

Десислава Танева: Имаме добро послание за финансирането на фермерите

Десислава Танева допълни, че в дебата за бъдещата Общо селскостопанска политика (ОСП) трябва да бъдат направени компромиси. Както е известно, България настоява за запазване на преходната национална помощ поне в началото на новия програмен период, както и за увеличаване на дела на обвързаната подкрепа.

Наблюдава се ръст в търсенето и производството на биологични продукти, както в България, така и на ниво Европейски съюз. 

С фолклорна програма и традиционни български продукти министър Танева посрещна федералния министър на прехраната и земеделието Юлия Кльокнер.

Германия е сред основните партньори на България в търговията с аграрни стоки. През 2018 г. селскостопанският стокообмен между двете страни възлиза на 635 млн. евро, което е със 7,1 % над нивото от 2017 г. Експортът на такива стоки за германския пазар се повишава с 15,6 % на годишна база до 292,4 млн. евро. 

Водещите селскостопански продукти в българския експорт за германския пазар през 2018 г. са слънчогледът и пшеницата. 

Следват преработени плодове, хлебарски, тестени сладкарски или бисквитени продукти, мед, сирена, растения, семена и плодове, използвани в парфюмерията и медицината, тютюн, шоколадови изделия, кюспета и други. 

Изложението Зелена седмица има политически характер и всяка една страна представя на него традиционното си производство, подчерта министър Танева.

Тя благодаря на всички български производители, които в рамките на форума представят по най-добрия начин страната ни за поредна година. Както Агри.БГ писа, площта на българския щанд тази година е 143 кв. метра.

19 български производители представят своята продукция в 6 къта: вина; мед и сладка; млечни продукти; месни продукти; биологични продукти; етерично-маслени продукти. Има и кът, на който България се рекламира като туристическа дестинация от представители на Министерството на туризма.

Посетителите на изложението могат да дегустират български  вина, био продукти на основата на етерични масла, био орехово масло, пчелен мед и пчелни продукти, био месни и млечни продукти, сладка и конфитюри, плодови сокове, био бадеми, био солети и бисквити.